21/3 : Los possessius.

auei, Los possessius.

adjectifs possessifs :

Le gascon dispose de 2 séries d'adjectifs possessifs, une accentuée et une inaccentuée. On peut dire, comme l'ancien français, mon genou ou le mien genou. La forme accentuée est plus courante que la forme simple.

Voyons cela par personne, avec des genoux et des jambes.

mon jolh, mos jolhs, ma cama, mas camas ou lo men jolh, los mens jolhs, la mia cama, las mias camas.

ton jolh, tos jolhs, ta cama, tas camas ou lo ton jolh, los tons jolhs, la tua cama (la toa), las tuas (las toas) camas.

son jolh, sos jolhs, sa cama, sas camas ou lo son jolh, los sons jolhs, la sua cama (la soa), las suas (las soas) camas.

nòste jolh, nòstes jolhs, nòsta cama, nòstas camas ou lo nòste jolh, los nòstes jolhs, la nòsta cama, las nòstas camas (ou noste,-a).

vòste jolh, vòstes jolhs, vòsta cama, vòstas camas ou lo vòste jolh, los vòstes jolhs, la vòsta cama, las vòstas camas.

lor jolh, lors jolhs, lor cama (o lur), lors camas (o lurs) ou lo lor jolh, los lors jolhs, la lor cama, las lors camas.

pronoms possessif:

En une phrase, les pronoms possessifs, ils ont la même forme que l'adjectif articulé.

"Qu'es lo men e non pas lo ton".

Aucune note. Soyez le premier à attribuer une note !

Ajouter un commentaire

Créer un site gratuit avec e-monsite - Signaler un contenu illicite sur ce site