ANTÒNI DE LA MOTETA CADILHAC.

 

Antoine de la Mothe Cadillac.

 

Antoine de la Mothe Cadillac est né en 1656 ou en 1658, gascon de Lomagne, il entra très jeune dans l'armée, il était lieutenant dans le régiment de Clairembault. Il partit pour le Canada en 1683. On le trouve comme capitaine en Arcadie. En 1694, il est commandant du fort Michilimackinac (Mackinac), qui faisait la jonction entre le lac Huron à l'est et le lac Michigan à l'ouest (aujourd'hui état du Michigan), c'était le poste principal pour le commerce des peaux. C'était aussi le lieu de rassemblement de toutes les tribus qui avaient échappé aux guerres d'extermination pratiquées par les Iroquois, c'était aussi le lieu préféré de tous les coureurs des bois, canadians, métis. On y trouver également beaucoup de femmes et d'alcool. Antoine Cadillac a eu l'idée de dresser un fort sur le lieu appelé plus tard Détroit, à la jonction entre le lac Huron et le lac Érié, c'était la porte qui pouvait fermer le passage vers la vallée du Mississipi. Si les Français pouvaient contrôler et tenir ce poste, les An-glais seraient empêchés de pénétrer dans tous les territoires du nord-est.

Le gouverneur du Canada Callières n'aima pas du tout ce projet et ne vit aucun intérêt de tenir ce véritable verrou (un parfait fonctionnaire). Cadillac fut obligé de retourner en France pour pouvoir présenter son projet au ministre des Colonies Ponchartrain qui accepta l'idée. Cadillac retourna au Canada. En juin 1701, il quitta le village "la Chine" avec 100 hommes dans 25 canöés avec des provisions, marchandises, munitions et outils. Il avait comme second Alphonse de Tonty, dont le frère Henri de Tonty fut un compagnon du grand explorateur La Salle qui remonta tout le fleuve Mississipi jusqu'au Texas où il fut assassiné par un membre de son groupe. Cadillac avait aussi deux lieutenants, Dugue et Charornacle. Après un très long voyage, ils arrivèrent le 24 juillet 1701. Ils commencèrent de suite de bâtir le fort et lui donnèrent le nom du ministre qui avait donné les moyens pour cette expédition, Ponchartrain. Le fort se dressait sur la rive à l'ouest à 40 pas de l'eau du lac sur le détroit qui donnera plus tard le nom à la ville. Cadillac fut rappelé en France. Le roi Louis XIV le nomma gouverneur de Louisiane. En 1716, il retourna en France pour prendre sa retraite et il mourut en 1730 à l'âge de 74 ans.

 

 

 

 

 

 

  

 

 

Antòni de la Moteta Cadilhac.

 

Vadut en 1656, gascon de Lomanha, que comencè joen dens l'armada, qu'estó lòctenet dens lo regiment de Clairembault. Que va tà Canada en 1683. Qu'es capitani en Arcadia (adara Nòva Scòtia). En 1694, qu'es capdau deu fòrt Michilimackinac (adara Mackinac), que hè la juntada enter la laca Huròn a l'èst e la laca Michigan a l'oèst (uei l'estat deu Michigan), qu'estó lo pòst entà har negòci de las perissas. Michilimackinac qu'estó lo lòc d'amassada de totas las tribús d'indians sauvats de las guèrras d'exterminacion hèitas peus "Iroqués", qu'estó tanben lo lòc lo mei aimat peus casadors canadians. Lòc on poden trobar hemnas e alcoòl en grana quantitat. Antòni Cadilhac qu'a l'idea de bastir un fòrt dens lo lòc aperat mei tard Estret, qu'es a la juntada de la laca Huròn e de la laca Erie, qu'es lo passatge de las tres lacas (Erie, Huron e Michigan), qu'es tanben la pòrta que pòt barrar lo passatge cap a la vath deu Mississipi. Si los Francés poden guardar aqueste pòst, los Anglés que serén empachocats de tots los territòris deu nòrd-oèst.

Lo governador deu Canada Callières n'aima pas briga l'idea e ne ved pas l'interés de la posicion per defénder lo Canada. Cadilhac que tornè a França a l'abòr de 1689. Que presentè lo son projècte au ministre Ponchartrain encargat de las Colonias, qu'acceptè l'idea. Cadilhac que tornè tà Canada. En junh de 1701, que deishèn  lo vilatge "la China" dab 100 òmis en majoritat boscassèrs dens 25 canoas, dab provisions, mercaderias, municions e utís. Qu'avèva coma segond Alfons de Tonti, hrair d'Enric de Tonti companhon de La Salle, un gran explorador e dab dus lòctenents, Dugue e Charornacle. Après un long viatge e mei que tot mauaisit, qu'arribèn lo 24 de julhet de 1701. Que comencèn de tira de bastir un fòrt e que balhèn lo nom deu ministre Ponchartrain. Que quilhèn lo fòrt sus l'arriba de l'oèst à 40 pas de l'aiga de la laca, atau que comencè lo lòc que serà bèthlèu la ciutat e qu'aurà coma "Estret" en francés. Cadilhac qu'estó raperat en França. Lo rei Lois XIV que'u nomè governador de Loisiana. En 1716, que tornè tà França entà se retirar e que moreish en 1730 a 74 ans d'atge.

 

 

 

 

 

 

 

Aucune note. Soyez le premier à attribuer une note !

Ajouter un commentaire
 

Créer un site gratuit avec e-monsite - Signaler un contenu illicite sur ce site