DOMENGE DE GORGA.

En 1564, que i a la fondacion per un grop de huganauts deu Mieijorn bahida que vienen deu Lengadòc e de Gasconha, d'un fòrt aperat "Fòrt Carolina" sus la boca de l'arriu Sent Johan, un chic dehens la tèrra, dens lo nòrd de la Florida, n'es pas luenh de la termièra dab l'estat uei de Gorgia.

Si cercatz sus ua mapa de la Florida, au nòrd, sus la còsta uei que i a ua basa de la marina americana, e dehens la tèrra la ciutat la mei tanhenta qu'es la ciutat de Jacksonville.

Ua armadeta d'espanhòus comandat per lo capitani Menendez de Avilez qu'attaquèn lo Fòrt Carolina per suspresa e que tuèn a còps d'espadas tota la carnison de dus cents òmis.

Domenge de Gorga, nòble gascon, catolic e lanusquet de Mont de Marsan, qu'equipè dab la sua propria moneda ua expedicion de volentaris de totas confessions, e, dab tres vaishèts, que traversèn la gran mar. Après un long viatge, qu'arribèn en Florida, que tornèn gahar Fòrt Carolina per suspresa e que hen pénder tots los presonèrs espanhòus.

En 1564, un groupe de protestants venant du Midi, sans doute languedociens et gascons, décida de fonder une nouvelle colonie au nord de la Floride qui était très peu peuplée par des Européens. Ils construisent un fort auquel ils donnent le nom de "Fort Caroline", le fort est un peu dans les terres à l'embouchure de la rivière Saint-Jean et pas très loin, au nord, de la frontière avec l'état de la Géorgie aujourd'hui.

Si vous cherchez sur une carte de la Floride, le Fort Caroline est toujours mentionné ; à la même hauteur sur la côte se trouve une base de la marine américaine, et, à l'intérieur des terres, la ville principale la plus proche est Jacksonville.

Une troupe d'Espagnols commandée par le capitaine Menendez de Avilez attaqua le fort par surprise e massacra sans pitié toute la garnison de 200 hommes à coups d'épées.

Dominique de Gourgue, noble gascon, catholique et landais de Mont de Marsan, organisa une expédition de volontaires de toutes confessions avec trois navires, avec son propre argent. Ils traversèrent l'Atlantique pour arriver en Floride. Ils prirent Fort Caroline par surprise et pendirent tous les prisonniers espagnols de la garnison.

Aucune note. Soyez le premier à attribuer une note !

Ajouter un commentaire
 

Créer un site gratuit avec e-monsite - Signaler un contenu illicite sur ce site

×